1. ALLMÄNT

Genom att skapa ett konto hos Conseq Sverige KB och göra en order via plattformen, bekräftar du att du har läst och accepterat dessa villkor med bindande kraft och intygar att den information du har lämnat är korrekt.

Vidare, genom att göra en order via plattformen, intygar du att:

(a) Du är åtminstone 18 år gammal;

(b) Du har den nödvändiga rättskapaciteten för att ingå avtal; och

(c) Du är den registrerade ägaren av det bank-/kreditkort eller bankkonto som används för köp på plattformen.

2. DITT KONTO

Det är ditt ansvar att säkert förvara dina inloggningsuppgifter för att förhindra obehörig åtkomst. Om en tredje part får tillgång till eller om du misstänker att dina inloggningsuppgifter har kommit i fel händer, måste du omedelbart meddela Conseq Sverige KB. I sådana fall förbehåller sig Conseq Sverige KB rätten att stänga av eller ta bort ditt konto utan förvarning. Om du underlåter att informera Conseq Sverige KB om sådana misstankar ansvarar du för eventuell fortsatt aktivitet på ditt konto. Om du glömmer ditt lösenord kan det återställas genom att använda länken "Glömt ditt lösenord?" på plattformen. För att radera ditt privata konto, vänligen gå till fliken "Konto" på din profil och välj alternativet för att radera kontot.

3. BESTÄLLNINGAR

3.1 Övergripande om beställningar

På plattformen har man möjlighet att beställa produkter direkt från Conseq Sverige KB olika partners. Efter att du har lagt din beställning kommer du att få en kvittens skickad till den e-postadress som du angav vid beställningen. Produkterna levereras av Conseq Sverige KB till den leveransadress som du angav vid beställningstillfället. Alla betalningar för produkter och eventuella leveransavgifter sker via plattformen.

3.2 Hur Du genomför en beställning

Alla beställningar genomförs på plattformen genom att först välja vilken partner du vill handla av. Sedan väljer du vilka produkter du vill köpa, lägger dem i din kundvagn och genomför beställningen via kundvagns knappen.

Efter att du har genomfört din beställning kommer du att få en kvittens via e-post som bekräftar att Conseq Sverige KB har mottagit din beställning och att vi kommer att återkomma så snart partnern har accepterat beställningen. När partnern har accepterat beställningen och ett avtal har ingåtts kommer detta att visas på plattformen. Den beräknade leveranstiden kommer också att anges på plattformen.

Observera att du inte kan avbryta din beställning efter att den har accepterats av den relevanta partnern. Innan detta kan du dock när som helst ändra eller avbryta din beställning.

Om budet eller partnern har skäl att inte kunna leverera/tillaga en produkt/-er förbehåller vi och våra partners oss rätten att helt eller delvis avbryta beställningen. I sådana fall kommer en återbetalning att ske motsvarande kostnaden för den produkt som inte kunde levereras, eller hela beställningen.

För specifika instruktioner angående allergier, restriktioner eller krav i kostplaner, vänligen kontakta den relevanta partnern direkt innan du lägger din beställning. Om du är extra känslig för vissa allergener, observera att varken Conseq Sverige KB eller partnern kan garantera att din produkt, trots eventuell särskild paketering och tillagning, inte levereras i samma miljö som produkter som innehåller eller tidigare har innehållit sådana allergener.

4. AVGIFTER

När du gör en beställning ser du den tillämpliga leverans avgiften för varje partner i din varukorg. Leveransavgiften beror på avståndet mellan leveransadressen och den relevanta partnern. Vid varje beställning tillkommer även en serviceavgift baserad på den totala summan av produkter från varje partner samt eventuella tilläggsprodukter.

5. VILLKOR FÖR LEVERANS

5.1 Leveranstider

Leveranstiderna som anges i samband med att din betalning genomförs utgör ungefärliga tider och kan förändras på grund av trafik- eller väderförhållanden och andra omständigheter som ligger utanför Conseq Sverige KB’s kontroll. Om en leverans blir försenad eller inte kan genomföras kommer vi att meddela dig så snart vi kan.

5.2 Leverans

När du genomför en order på plattformen, samtycker du till att de produkter du beställt kommer att levereras till den adress du angivit för just den ordern. Observera att leverans endast kan ske till platser som våra bud kan nå.

Innan leveransen är det ditt ansvar att vara tillgänglig på det telefonnummer du angett på plattformen och vara på den specificerade leveransadressen för att ta emot ordern, om du inte redan har begärt att den ska lämnas utanför dörren. Om du inte är tillgänglig vid leveransen har Conseq Sverige KB rätt att lämna ordern utanför dörren, även om du inte har godkänt detta i förväg.

När ordern har levererats till din angivna leveransadress, ansvarar du för eventuell förlust eller skada på produkterna. Varken Conseq Sverige KB eller vår partner är ansvariga för eventuella förluster eller skador på produkterna som inträffar efter leveransen.

6. INNEHÅLL OCH KVALITET PÅ MÅLTIDER OCH LIVSMEDEL

6.1 Ansvarsfördelning mellan Conseq Sverige KB och Partnern.

Måltider och andra livsmedel som du kan köpa på plattformen är förberedda och förpackade av våra partners. Conseq Sverige KB är inte inblandade i tillagning, förberedelse eller förpackning av produkterna. I sådana fall är det partners ansvar att vara registrerade som livsmedelsanläggningar hos lokala myndigheter och att följa Livsmedelsverkets krav.

6.2 Produkt information

Information gällande innehållet av måltider som tillagas och förbereds av partners och erbjuds via plattformen presenteras på plattformen, men Conseq Sverige KB kan inte garantera dess fullständighet och aktualitet eftersom partners kan ha ändrat eller kompletterat ingredienserna utan vår kännedom. För ytterligare information om allergener, ingredienser eller ursprunget för en råvara, uppmanar vi dig att kontakta partnern direkt via kontaktuppgifterna som finns tillgängliga på restaurangens partnersida på plattformen. Om inget annat anges är måltiderna avsedda att avnjutas omedelbart efter leverans, och vi tar inget ansvar för måltidens kvalitet om den äts senare.

7. PERSONUPPGIFTSBEHANDLING

Vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy och genom att godkänna villkoren godkänner du att vi kan skicka e-post och/eller sms till dig relaterat till din beställning. Beroende på vilken betalningsmetod du väljer kan även externa betaltjänstleverantörer komma att behandla dina personuppgifter enligt sina egna villkor.

8. Conseq Sverige KB RÄTTIGHETER

8.1 Respekt för Plattformen

Produkter som säljs via Plattformen är avsedda för enskilt bruk och inte till kommersiellt syfte. Genom att godkänna dessa Villkor, åtar du dig att inte sälja vidare eller överlåta någon rättighet eller skyldighet i relation till Conseq Sverige KB.

8.2 Immateriella rättigheter

Användandet av immateriella rättigheter som tillhör Conseq Sverige KB för annat ändamål utan vårt godkännande är strängt förbjudet. Det inkluderar att hantera, ändra och kopiera.

8.3 Respekt för egendom

Du får inte, oavsett ändamål, manipulera, försöka få obehörig åtkomst till, ändra, hacka, laga eller på annat sätt justera vår egendom, såsom vårt material, vår mjukvara, hårdvara, källkoder eller annan information.

9. ÖVRIGT

9.1 Plattformens tillgänglighet

Vi strävar alltid efter att ge dig en så bra kundupplevelse som möjligt, men vi kan inte garantera att tillgången till plattformen kommer att vara säker, snabb, oavbruten, fri från fel, tekniska svårigheter, defekter eller virus. Tillfälliga störningar kan uppstå på plattformen på grund av planerat eller regelbundet systemunderhåll, driftstopp på grund av internet eller andra faktorer utanför vår kontroll. Vi tar inte heller ansvar för eventuella förseningar, misslyckade leveranser, fel, förluster eller skador som uppstår till följd av sådana problem på plattformen, inklusive problem som naturligt uppstår vid användning av plattformen, internet eller elektronisk kommunikation.